Monday, December 25, 2017

شخصیت و متانت شهبانوی گرامی

Image may contain: 1 person, smiling, closeup and indoor


@ شخصیت و متانت شهبانوی گرامی بر همه جهان و هر ایرانی وطن دوست روشن میباشد .افسوس و آه که دشمنان ایران و ایرانی نگزاشتند......................!!

درود به شهبانوی زیبا و مدرن ایرانزمین سمبل آزادی و الگوی زنان ایرانی...
✔️تا هنگامیکه زن، کتاب های مذهبی را به عنوان علامیه ی حقوقش بداند، برده ی مردان خواهد بود. کتاب های مذهبی، توسط زنان نوشته نشده اند و در میان برگ هایشان چیزی جز تحقیر برای آنها نیست! رابرت گرین

آزادی لیاقت میخواهد!!
ایران در روزهای شادی و امنیت و آزادی در دوران مدرن و طلایی پادشاهی❀ کدبان موریس آریایی
از ماست است که بر ما است. ای کاش انسان ایرانی یاد میگرفت, که قدردان فردوسی بزرگ و روشنگران و ورزشکاران و هنرمندان و پادشاهان و دانشمندان و تاریخ و تمدن ایرانی خود باشد!! موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...

فرتور کمیاب و زیبایی از شهبانو فرح پهلوی افتخار ایران و ایرانی ... درود به خاندان پر افتخار و ایران ساز پهلوی، رضا شاه بزرگ، شاهنشاه آریامهر پادشاه ایران زمین، شاهزاده ما یادگار آریامهر، و درود به شهبانو فرح پهلوی مادر ایران زمین // شهبانو فرح دیبا (زادهٔ ۲۲ مهر ۱۳۱۷ در تهران) سومین همسر پادشاه ایران و ملکه ایران از ۲۹ آذر ۱۳۳۸ در ایران. شهبانو فرح پیش از ازدواج در مدرسه‌های ژاندارک و رازی تهران تحصیل کرد و برای ادامه تحصیل در رشته معماری به کشور فرانسه رفت و در کنار تحصیل به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند!!

ما آدمای ساده‌یی بودیم:
به ساده‌گیه بره‌هایی که
بی‌خبر می‌رن دنبالِ قصاب
به ساده‌گیِ بچه‌هایی که
شبا خواب می‌بینن تو خواب!!
ما آدمای ساده‌یی بودیم:
هنگامی یه عده مگسو رو ماه
نشون می‌دادن ما باور کردیم
هنگامی می‌گفتن لاک پشتا از ما
عقب افتادن ما باور کردیم
ما آدمای ساده‌یی بودیم،
ما آدمای ساده‌یی هستیم،
از ساده‌گیمون نفس بُریدیم،
از ساده‌گیمون به شب نشستیم...
ما آدمای ساده‌یی هستیم:
برای هرکس از آزادی و
برابری گفت هورا کشیدیم
بدون فکر و بدونِ تردید،
همیشه یامُفت هورا کشیدیم
ما آدمای ساده‌یی هستیم:
تن به سیاست بازی نمی‌دیم
کاری نداریم به کارِ دنیا
هر چی پیش بیاد لابد درسته
با هر جناحی موافقیم ما!
ما آدمای ساده‌یی بودیم،
ما آدمای ساده‌یی هستیم،
از ساده‌گیمون نفس بُریدیم،
از ساده‌گیمون به شب نشستیم...
......
روشنگری و فرهنگسازی: مطالب را با نام منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگزاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. دزدی ادبی جرم است، کوشش کنید خودتان نو آوری کنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام منبع و نویسنده آن را نیز نام ببرید!!کدبان موریس آریایی .آگاهی بنیان رهایی است. کدبان موریس آریایی... نشانی برگ ما در تلگرام با مطالب متنوع پیش از ورود به کانال, تلگرام را بروزرسانی کنید که مطالب و فرتور ها که از پیش در گروه است را ببینید : به برگ روشنگری در تلگرام بیوندید. و در معرفی آن به دوستان خود نیز کوشا باشید. https://telegram.me/DemocracyForIran
«آیا جهالت و نادانی نیست که آدمی ساعات شیرین امروز را فدای روزهای آینده نماید.»!!
احمق هیچگاه سعادتمند نمی شود. رمز موفقیت در ثبات قدم نهفته است!!

از ماست است که بر ما است. ای کاش انسان ایرانی یاد میگرفت, که قدردان فردوسی بزرگ و روشنگران و ورزشکاران و هنرمندان و پادشاهان و دانشمندان و تاریخ و تمدن ایرانی خود باشد!! موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...
کدبان موریس آریایی
:::
:::

خدمات شهبانو فرح پهلوی به ایران و ایرانیان و سازمان ها و بنیاد های تحت نظر ایشان !!
در زمینه بهداشت و درمان:
جمعیت خیریه فرح پهلوی: جمعیت خیریه شهبانو فرح پهلوی سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۱۳۳۲ بنیاد شد.
بنگاه حمایت مادران و نوزادان: بنگاه از سال ۱۳۳۸ به گسترش فعالیت‌های خود به سبب نیازهای روزافزون خانواده‌های کم درآمد می‌کوشید.
انجمن ملی حمایت کودکان: انجمن در سال ۱۳۳۱ در ایران بنیان نهاده شد. هدف این انجمن آموزش کادر فنی مورد نیاز سازمانهای بهداشتی و تربیت افراد دانش‌آموخته و کار آزموده برای خدمت در سازمان‌های ویژه آموزش کودکان است.
کنگره پزشکی ایران: کنگره زیر نظر بنیاد پهلوی در سال ۱۳۳۱ بنیان نهاده شد تا درباره امراض و بیماری‌های بومی کشور به پژوهش و مشاوره علمی به پردازد و راه حل‌هایی برای مبارزه اساسی و عملی با این بیماری‌ها پیدا کند.
جمعیت کمک به جذامیان: ریاست عالیه جمعیت کمک به جذامیان را فرح پهلوی، در چهار چوب مسئولیت‌های وی به عنوان شهبانوی ایران پذیرفت.
بنیاد ایرانی بهداشت جهانی: بنیاد بهداشت جهانی در سال ۱۳۴۸ بنیان گذارده شد. هدف‌های این بنیاد کمک به سازمان‌های بهداشتی و تحقیقاتی موجود است.
جمعیت حمایت آسیب‌دیدگان از سوختگی: جمعیت حمایت آسیب دیدگان از سوختگی در سال ۱۳۴۴ برای حمایت و تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی کسانی که بر اثر سوانح سوختگی آسیب می‌بینند بنیان گذارده شد.
جمعیت ملی مبارزه با سرطان: جمعیت ملی مبارزه با سرطان در فروردین سال ۱۳۴۶بنیان گذارده شد. جمعیت ملی مبارزه با سرطان برای ایجاد و گسترش مرکزهای تشخیص، درمان و شیمی درمانی کسانی که به بیماری چنگال دچار شده‌اند فعالیت می‌کند.
جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان: به ریاست فرح پهلوی در سال ۱۳۴۰ بنیان نهاده شد.
شورای عالی بهداشت: به ریاست شهبانو فرح پهلوی در آذر ماه ۱۳۲۹ از تصویب مجلسین گذشت. این شورا مطالعه و اظهار نظر در کلیه امور مهم مربوط به بهداشت عمومی مانند قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به: مبارزه با بیماریهای واگیر، بهداشت کودکان، کارخانجات و کارگران و زندان و غیره. دیگر سازمان‌های زیر ریاست فرح پهلوی در بهداشت و درمان از این قرار بودند:
سازمان ملی انتقال خون ایران،
جمعیت بهزیستی ایران (اکنون سازمان بهزیستی)
انستیتو پاستور

در زمینه فرهنگ و هنر:
جشن هنر شیراز، شهبانو فرح پهلوی و موریس بژار ۱۳۵۰
سازمان ملی فولکلور ایران: سازمان فولکلور ملی ایران در خرداد ماه ۱۳۴۶ برای گردهم آوری، گسترش، پراکندن و پخش ترانه‌ها، لباس‌ها، سازهای موسیقی محلی، و ضبط و یادداشت آهنگ‌های بومی و رقص‌های محلی ایران در تهران گشایش یافت.
تالار رودکی: ۳ آبان ۱۳۴۶ پادشاه ایران و شهبانو فرح پهلوی تالار رودکی را گشودند. این تالار برای اجرای کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار فرح پهلوی بنا شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: در دی ماه سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد شد. ایجاد کانون در راستای فراگیر کردن کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان و به دنبال چاره اندیشی برای پرکردن هنگام فراغت گروه نوجوانان ایران و فراهم آوردن آموزش و سرگرمی برای آنها بود.
انجمن ملی روابط فرهنگی:انجمن روابط فرهنگی در سال ۱۳۴۵ بنیان شد. هدف این انجمن ایجاد پیوند فرهنگی و هنری در میان ملت‌ها و نیز شناساندن فرهنگ و هنر جهانی است.
بنیاد فرهنگ ایران: بنیاد فرهنگ ایران در مهر ماه ۱۳۴۳ برای پاس، گسترش، و پیشبرد زبان فارسی این میراث گرانبهای فرهنگ ایران بنیان شد.
سازمان جشن هنر شیراز: برای سازمان دادن به جشن هنر شیراز در سال ۱۳۴۶ با ۳۳ نفر عضوهیات امنا و ۵ عضوهیات مدیره و کمیته‌های تاتر، موسیقی، سینما و نمایشگاه‌ها و دفاتر پروژه‌های فنی، مالی، و پذیرایی و روابط عمومی آغاز به کار کرد.
تئاتر شهر: تهران بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تاتر ایران است.
موسسه آسیایی دانشگاه پهلوی: در سال ۱۹۲۹ در نیویورک بنیان شد. این موسسه در سال ۱۳۴۵به شیراز منتقل شد و در جای موزه شهرام به کار ادامه داد.
انجمن فیلارمونیک تهران: در سال ۱۳۴۲ بنیان شد.
بنگاه ترجمه و نشر کتاب: در سال ۱۳۳۳ به فرمان پادشاه ایران بنیان شد. هدف از بنیان بنگاه این است که از راه برگردان و چاپ کتاب‌های مهم جهان به زبان فارسی مردم کشور را از بهترین کارهایی که با انگیزه واندیشه بشری در دوران گوناگون آفریده و برروی کاغذ آمده برخوردار سازند تا این سبب نیرو مند کردن فکر و برانگیختن خوانندگان گردد.
سازمان گفتگوی فرهنگ‌ها: در سال ۱۳۵۵ بنیان شد. هدف این سازمان ایجاد پیوند میان فرهنگ‌ها در سطح جهانی بود.
جشنواره توس: ۲۳ تیر ۱۳۵۴ خورشیدی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه مشهد نخستین جشنواره توس گشوده شد. برگزاری جشنواره توس برای بزرگداشت استاد فردوسی بزرگ توسی و شاهنامه می‌باشد.
انجمن شاهنشاهی فلسفه: در سال ۱۳۵۲ بنیان شد و مدیریت آن به حسین نصر داده شد. اعضای دیگر انجمن احسان نراقی، زرین کوب، محسن فروغی، نادر نادرپور و جلال آشتیانی بودند.
جشن هنرهای مردمی اصفهان: در سال ۱۳۵۶ هفته جشن هنرهای مردمی اصفهان برای نخستین بار با حضور فرح پهلوی برگزار شد.

در زمینه آموزش و پرورش:

کانون کارآموزی کشور: در سال ۱۳۳۷ به ریاست عالیه فرح پهلوی گشایش یافت. کانون کار آموزی کشور برای نگهداری و آموزش و پرورش شهروندان مستنمند کشور و در راه پیکار با بیکاری و ولگردی و گدایی و آماده ساختن آنها برای آغاز به پیشه‌ای که در کانون آموخته‌اند بنیاد شد.
سازمان ملی پیش آهنگی - پیش آهنگی دختران: زیر نظر سازمان ملی پیش آهنگی ایران با سرپرستی شورای عالی پیش آهنگی ایران و هیات مدیره اداره می‌شود. پیش آهنگی دختران در سال ۱۳۳۶ بنیان شد و آغاز به کار کرد.
آموزشگاه نابینایان رضا پهلوی: در سال ۱۳۴۳ گشاده شد. کلاس‌های این آموزشگاه برای جوانان نابینای علاقمند به موازات سایر واحدهای وزارت آموزش و پرورش که هدف آن گسترش آموزش بین جوانان و اجرای برنامه‌هایی در جهت پرورش شخصیت آنهاست.
دانشگاه فارابی: در سال ۱۳۵۶ در سپاهان گشوده شد. هدف از ایجاد دانشگاه فارابی، نگهداری و گسترش فرهنگ ایرانی و آشنایی ایرانیان با دیگر فرهنگ‌های گیتی بود.
شورای عالی آموزش و پرورش: شهریور ماه ۱۳۴۵ کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای ملی و مجلس سنا این شورا را تصویب کرد.
فرهنگستان علوم ایران - یکی از فرهنگستان‌های ایران بود این فرهنگستان در زیر چتر بنیاد شاهنشاهی فرهنگستان‌های ایران که تیر ماه ۱۳۵۳ به تصویب مجلس شورای ملی و خرداد ۱۳۵۳ به تصویب مجلس سنا رسید.
شورای عالی پژوهش‌های علمی
رفاه اجتماعی
سازمان ناشنوایان ایران
سازمان نابینایان ایران
جمعیت حمایت کودکان بی سرپرست: در سال ۱۳۴۵ به ریاست فرح پهلوی بنیان نهاده شد
فدراسیون ورزشی کر و لال‌ها: در سال ۱۳۳۴ در تهران بنیان نهاده شد.
شورای عالی شهرسازی: شورای عالی شهرسازی سازمانی است که در وزارت آبادانی و مسکن تشکیل شد و از سال ۱۳۴۴ آغاز به کار نمود.
شورای عالی رفاه اجتماعی: شورای عالی رفاه اجتماعی یکی از شوراهای عالی زیر ریاست شهبانو فرح پهلوی بود. این شورا ایجاد صندوق‌های جداگانه و یا متمرکز برای حمایت از کارمندان در برابر پیری و از کارافتادگی و یا در صورت مرگ با توجه به نوع کار موسسات و مشخصات اجتماعی کارمندان را بر عهده داشت.
شورای عالی اطلاعات و جهانگردی: این شورای در تیر ۱۳۵۴ به تصویب کمیسیون‌های پارلمانی مجلس شورای ملی و سنا رسید.
----------------------------------------------
پ.ن. باید گفت که گذشته زیبایی داشتیم و دیگر هرگز بر نخواهد گشت، که خالی از اشتباه نبود اما خالی بود از خیانت به وطن و فاصله میان خیانت و اشتباه بسیار است. امروز هم بجاست که به حال و آینده توجه بیشتری کنیم و تنها چشم به از دست رفته ها ندوزیم بلکه بیدار شده و آنچه را باقی مانده است، از تباه شدن نجات دهیم. پاینده باد ایران ما...کدبان موریس آریایی نویسنده و روشنگر 
👈آدم حسابیا مطالب را با نام منبع و نام برگ به اشتراک میگذارند!!
📢 فرهنگسازی:  یاد بگیرید مطالب را با نام منبع و نام برگ و نام نویسده به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگذاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. بی فرهنگی نکنید؛ دزدی ادبی جرم است.!! 👈هنگامیکه عقل انسان فعال باشد و به کار گرفته شود دیگر نمیتواند هر حماقت و نادانی و خرافاتی را باور کند.موریس آریایی-بیسوادی, خرافات, حماقت و نادانی و خشو نت با هم ترکیب بسیار خطرناک و بدی است. باید با تکرار؛ بعضی اندیشه و فکرها را وارد کله پوک دیگران کرد!!موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی☝️

کپی نکنید به اشتراک بگذارید!!
روشنگری با کدبان موریس آریایی نویسنده و روشنگر
http://morisaryai.blogspot.de/
آنکه ناموخت از گذشت روزگار … هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار...
👤 استاد موریس آریایی نویسنده و روشنگر.........
در پناه خرد و دانش........
اندیشه کن....

👈دشمنان اصلی پادشاه ایران یک مشت جوجه کمونیست و اسلامگرای تروریست و جنایتکار بیسواد بودند، که تو سری خوری و لچک به سری را به مدرنیته ترجیح دادند و گندشان در آمد. ننگ ابدی بر کسانی باد که جامعه شاد ایران را ناشاد کردند. یک گوشه ای از این جهان مردمی وجود دارند که خودشان انقلاب کردند که پس از انقلاب ننگین، کارهای پیش از انقلاب را یواشکی و با ترس و لرز انجام دهند! ملتی که که امنیت و شادیهاشان را در ازای بهشت دروغین فروختند و سپس آن را در کشورهای بیگانه جستجو کردند، قابل احترام نیستند قابل ترحم و تنفرند. ملتی که تاریخ خود را گم کند بیگانه پرست می شود!! آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی...

درود به شهبانوی زیبا و مدرن ایرانزمین سمبل آزادی و الگوی زنان ایرانی...
✔️تا هنگامیکه زن، کتاب های مذهبی را به عنوان علامیه ی حقوقش بداند، برده ی مردان خواهد بود. کتاب های مذهبی، توسط زنان نوشته نشده اند و در میان برگ هایشان چیزی جز تحقیر برای آنها نیست! رابرت گرین

No comments:

Post a Comment