Monday, July 20, 2015

دروغ شاخ و دم ندارد،




آزادی هیچ‌گاه انتظار ما را ندارد، ما باید در طلبش از دل و جان دریغ نکنیم، چه در هیچ‌جایی از زوایای تاریخ سراغ نداریم که آزادی و دموکراسی سهل و آسان تحصیل شده‌ باشد، بزرگترین ننگی که می توان با خود به گور برد زیستن بدون آزادی و خاموش مردن است!!
دروغ شاخ و دم ندارد، با همان دروغ پردازی ها ایران را ویران کردند! اگر اینها بجای دروغ گفتن و سنگ اندازی با نظام گذشته همکاری و در بازسازی کشور شرکت میکردند، اکنون شاهد این وضعیت نابهنجار در ایران نبودیم که کشور از همه نظر در آستانه سقوط و فروپاشی کامل قرار گرفته است!! آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی
........
ما دروغ می‌گفتیم، ما به دروغ می‌گفتیم حکومت شاه ۱۵۰ هزار زندانی سیاسی دارد و این دروغ بود، و امروز باید بابت این دروغ، یعنی خودمان و همه کسانی که این دروغ را گفته‌اند باید خودشان را نقد بکنند. ما به دروغ می‌گفتیم حکومت شاه صمد بهرنگی را کشت، ما به دروغ گفتیم حکومت شاه صادق هدایت را کشت،‌ ما به دروغ می‌گفتیم حکومت شاه دکتر شریعتی را کشت. همه‌ی این دروغها را گفته‌ایم، آگاهانه هم گفته‌ایم. اینها باید نقد بشود. کسی که با روش دروغ بخواهد پیروز بشود، بعد هم که به قدرت برسد دروغ می‌گوید،‌ برای نگهداشتن قدرت دروغهای وسیع‌تر و بزرگتر می‌گوید. این روشها باید نقد بشود. روش مهم است، روشها باید کاملا اخلاقی و کاملا انسانی باشد و ما روشهایمان اخلاقی نبوده. چیزی را که نشده، آگاهانه بیاییم دروغ بگوییم، بگوییم ما فعلا با این رژیم در حال مبارزه هستیم و می‌خواهیم خرابش کنیم،‌ با این بعدا دمکراسی نمی‌شود درست کرد، آزادی و حقوق بشر نمی‌شود درست کرد. این مبنای دیکتاتوری و پایه‌نهادن دیکتاتوری‌ست. (اکبر گنجی، ۹ بهمن ۱۳۸۵)
...............

No comments:

Post a Comment