Tuesday, January 17, 2017

زنان سرکش در اسلام

Image may contain: 1 person, flower



زنان سرکش در اسلام 
ترجمه سخنرانی ورود زهیر در کنفرانس زنان سرکش در کلن آلمان 
 من فقط یک زن سرکش نیستم، من یک نجات یافته از قتل ناموسی هستم! من یک دست کشیده از اسلام و مذهبم!

ورود زهیر یک عراقی ٢٩ ساله است. او از کربلا می آید. او جان بدر برده یک جنایت خانوادگی برای قتل ناموسی است. تقلایی که برای ورود زهیر فلج ناقص و درد های مزمن به جا گذاشته است. وقتی ورود در دانشگاه بود مردان خانواده او را از صحبت کردن با یک پسر منع کردند، او این دستورات را نادیده گرفت و به دانشگاه رفت و درس میخواند و با پسران حرف میزد، روزی که در دانشگاه باز هم با یک پسر علیرغم دستورات مردان خانواده حرف زده بود، به خانه آمد، دید که برادرش وظیفه کشتن او را به عهده گرفته است. برادرش او را چنان وحشیانه زد که ورود بیهوش شد و سپس با ترفندهای فراوان توانست از خانه و شهر و کشورش فرار کند. مدتی در ترکیه بود خانواده قصد پیدا کردن او و به سرانجام رساندن قتل او را داشتند. ورود با توجه به ضعف جسمی و درد مزمن و ... باز هم فرار کرد با قایق مرگ و در آبهای دریای اژه در حالی که داشت غرق میشد توسط گارد ساحلی یونان نجات یافت در نهایت به تنهایی سوار قطاری شد و به آلمان رسید. او اکنون با ما است و امیدوار است در اینجا ادامه تحصیل داده و زندگی آرامی داشته باشد. ورود اما میخواهد صدای بی صدایان باشد، برای حقوق انسانی ترویج سکولاریسم و اومانیسم فعالیت میکند و اکنون با صحبت کردن در مورد سرگذشت خود میخواهد به زنان و دختران در معرض ستم در کشورهای اسلام زده کمک کند، شجاعانه علیه این فرهنگ و اخلاقیات و قوانین اسلامی مبارزه کنند.
 من در اینجا میخواهم در مورد درد و رنج زنان در کشورهایی که در آنجا اسلام تسلط دارد حرف بزنم،
 در جوامع مذهبی دوبل مورال و اخلاقیات دوگانه حاکم است خشونت، مجازاتهای جنسی، و قتل و جنایت خود را تحکیم کرده و به امور روزمره تبدیل شده اند ، من از کشوری می آیم که به محض اینکه یک زن و مرد باهم تنها باشند، ممکنست زن قربانی تعرض و تجاوز آن مرد بشود. از جدایی جنسیتی و جوامعی که این جدا سازی پرنسیپ آنها است، در اینجا حرف میزنم، مردانی را دیده ام که آزار میدهند و کتک میزنند و به زنان تجاوز میکنند حتی به زنان خانواده خودشان و این جنایات و جرائم آنها مورد دفاع مذهب اشان و قوانین آن دیار است.
 تعادل و روابط نرمال اجتماعی در این جوامع کمیاب است. بنظر میرسد هر کس که با دو بیضه متولد شده، حق دارد به کمک مذهب ضد زن اسلام، زنان را تحقیر کرده و یا آنها را به بردگی وادار کند.
 از این تریبون میخواهم خطاب به همه کسانی که زن را ضعیف تعریف میکنند، بویژه کسانی که فکر میکنند که زن با تولد خود ضعف و ناتوانی را به همراه می آورد، یادآوری کنم که پیغمبر شما و امام ها و بقیه کسانی که ادعای رهبری آن جوامع را دارند، از آسمان به زمین نیفتاده اند، بلکه از واژن یک زن متولد شده اند.
 خوشبختانه در تعریف اسلام از زنان ، آلت تناسلی وواژن زن تنهاارزش مصرف سکسی ندارد بلکه برای تولید مثل هم هست. وگرنه والدین متعصب و مسلمان ممکن بود که همه آلت تناسلی دختران خود را بریده و آن محل رامی دوختند، و آلت تناسلی شما را روی در خانه های نصب میکردند، و روی آن می نوشتند این تکه بد و بخشی از بدن دخترم را ، جایی را که میتوانست بی آبرویی ببار آورد را به خواست خدا بریدیم و همه را جهت اطلاع عموم اینجا نصب کردیم ، مردم تماشا کنید!!!
 همه تصمیمات در مورد زندگی یک زن در خانواده توسط مردان گرفته میشود در مواردی حتی این مرد بسیار کم سن و سال تر از یک زن بالغ هست ویا حتی پسربچه کم سن و سالی است که مسئول نگهداری از زن بالغ میشود ،نکته اصلی اینست که در این مذهب و سنت و فرهنگ با زنان بالغ همواره همچون نا بالغ ها و یا کودکان رفتار میشود.
 زن حق ندارد در مورد زندگیش تصمیم بگیرد، آنها املاک پدر و شوهر و یا قبیله و خانواده و جامعه مذهبی اشان هستند. وابستگان مرد وظیفه دارند احساسات زنان خانواده و فامیل را کنترل و یا از آنها مواظبت کنند، چرا که اسلام یاد میدهد که زنان نه فقط فاحشه هایی کثیف هستند بلکه هر بار حرفی میزنند و احساساتی هستند بدلیل مونث بودنشان و بر رفتار آنها هیچ عقل و منطقی مسلط نیست، اسلام میگوید زنان نمیتوانند تصمیمات درست بگیرند.
 پرده بکارت و باکره ماندن یک موضوح محوری در قبیله و بنیان و اساس اخلاق خانواده و همچنین بنیان و زیربنای بقا و دوام خانواده سنتی و اسلامی است.
 اگر زن به این وظیفه اصلی خود پای بند نماند، و یا بهر دلیلی بکارتش را از دست داد، و یا حتی به دام یک متجاوز افتاد، این بزرگترین تراژدی برای خانواده و قبیله است و بی آبرویی برای همه آنها!!!
 بدنبال این منطق وحشیانه و ضد انسانی، با یک فاجعه تجاوز جنسی به یک دختر، متجاوز مجازات نمیشود بلکه قربانی را میکشند، تا لکه ننگ را از دامن خانواده پاک کنند. همچنین ناموس پرستی مردسالارانه را ممکنست فقط به دلیل حدس و گمان در مورد آرزو و خواست زنان یا مثلا در مورد اینکه زنی میگوید همسر آتی اش را باید خودش انتخاب کند، و یا خواست طلاق و جدایی از همسرش را دارد، زن را به راحتی قربانی کند او را بکشد و بگوید از ناموس خانواده دفاع کردم. یک همچین بی آبرویی! به مرد حق اینرا میدهد که زن را بکشد. با یک دادگاه خانوادگی در کشورهایی مثل عراق و یا عربستان سعودی و یا اردن زنان توسط وابستگان مرد خود به اعدام محکوم میشوند و کشته میشوند تا ناموس مردانه را در خانواده دوباره بازسازی کنند.
 بدلیل ورود پناهندگان و یا مهاجرین از این کشورها در اروپا و یا امریکای شمالی هم اکنون شاهدیم که میزان این نوع قتلهای ناموسی زیاد تر شده است. قانونی وجود ندارد که ما را ازتعرض این حق مردسالارانه محافظت کند. یک حق که از قران و سنت و ازقوانین اسلامی منشا میگیرد که استفاده از خشونت را تجویز میکند، قتل در مقابل همه سوالاتی که مربوط به اخلاق و ناموس و شرف هستند.
 اکثر زنان از این تعرض جان سالم به در نمیبرند، من به اقلیت تعلق دارم بله من یک دختر جان سالم به در برده از یک قتل ناموسی هستم، و میخواهم صدای زنانی باشم که دیگر نمیتوانند برای خود و در دفاع از خود حرفی بزنند.
 من فریاد میکشیدیم فریادی دلخراش و از ته قلب، تا آنجا که میتوانستم، ولی هیچکس به کمکم نیامد، هیچکس جوابی بمن نداد، او مرا میزد و میزد تا جایی که دیگر نفهمیدم من از هوش رفتم، وقتی بخود آمدم، صورتم ورم کرده بود، از لبهایم خون جاری بود، و در پشتم دردی احساس میکردم که مثل آتش بود انگار پشتم آتش گرفته بود...
 یک زن از همسایگانم که فریادهای مرا شنیده بود آمد، او نیامده بود بمن کمک کند، آمده بود بگوید اینقدر فریاد نزن، صدایت به چند کوچه آنطرف تر میرسد، و لابد میگفت ممکنست با صدای یک زن باز مردانی تحریک میشوند....
 علیرغم زخم هایم، علیرغم اینکه میدانستم فامیل و خانواده ام و جامعه مذهبی در کربلا ، که حتما خواهند کوشید زندگیم را نابود کنند، و هر نوع تقلایی برای فرار میتواند به قیمت جانم تمام شود، روی هدفم ماندم و به جستجوی آزادی آمدم، من سرزمینی را که برایم جهنم بود جا گذاشته و فرار کردم. برای اینکه همین آزادی را بدست آورم ٨٣٠٠ کیومتر را پشت سر گذاشته ام. من آن زنی هستم که هر کس که مرا می شناخت حدس میزد در مسیر این راه خواهم مرد. ولی من آن زنی هستم که در نهایت توانست خود را رها کند به سرزمینی آمد که میتواند به او کمک کند، آزاد تر زندگی کند. و از امنیت من دفاع کند. من فقط یک زن سرکش از عراق نیستم،من دختری هستم که خود را از قید و بندهای اسلام و جامعه مذهب زده رها کرده است، چیزی که بسیاری از دختران در جوامع اسلام زده آنرا در رویاهایشان آرزو میکنند.
 "بعضی ها از من میپرسند آیا من آرزوی مرگ دارم که چنین بی محابا در این دنیا اسلام را نقد میکنم، من پاسخ میدهم، نه. من میخواهم زندگی کنم، ولی حرفهایی را که باید زد را میزنم، در برخی مواقع سکوت کردن به معنی همراهی با بی عدالتی ها است و من اینرا نمیخواهم." اینرا آیان هیرسی علی شجاع گفته است.
 برای ایجاد تغییرات لازم، جنبشی قوی و شرایطی لازم است که نه فقط نیاز به نیروی متشکل و قدرت ما هست بلکه مهمتر از آن نیازبه خواست ما برای ایجاد تغییرات دارد، خواست تغییر قوانین و سنتها و فرهنگ زن ستیز.
 ما باید به همه آنهایی که مسئول این اوضاع هستند، فشار بیاوریم وقوانین را عوض کنیم . این خواست باید فهمیده شود و بدون سازش اجرا شود. برای عملی کردن این خواستها باید بپا خیزیم و متحد شویم.
. بپا خیزیم و دست بکار شویم و به این بی عدالتی ها پاسخ دهیم!
ورود زهیر
ترجمه از نهاد اکس مسلم در آلمان
٢٥ دسامبر ٢٠١٦

+++
آنکس که نداند و نخواهد که بداند حیف است چینین جانوری زنده بماند
👈موریس آریایی- در جامعه ای که زن آزاد نباشد, مردان نیز آزادی نخواهند داشت!! اسلام تازیان جنایتکار ضد زن و ضد بشر است, حجاب هم یک قانون ضد انسانی است... حجاب آپارتاید جنسی است. نه به اسلام جنایتکار تازیان... نه به آپارتاید جنسی، نه به حجاب اجباری ، پیش به سوی آزادی، پیش به سوی لغو حجاب.. انتخاب در پوشش و نوشش و گردش آزادی کامل و حق هر انسان و شهروند این جهان است....مرگ بر ایرانی شد که گفت مرگ بر شاه...!!کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است....موریس آریایی...

👈در یک حکومت استبدادی و دیکتاتوری تنها چیزی که به طور مساوی در جامعه پخش میشود ترس و وحشت از دیکتاتور جنایتکار و ایجاد رعب و وحشت است! مرگ و ننگ ابدی بر آخوندان فاسد و جنایتکار و اسلام تبهکار تازیان و مرگ بر جمهوری فاسد و جنایتکار اسلامی به هر شکل و نوع آن...کدبان موریس آریایی.. اسلام تازیان جنایتکار مکتب نابودی و ویرانی و تباهی است و برای ساختن نیامده، آمده است تا هرآنچه بشر ساخته، غارت و تخریب و نابود کند. اسلام تازیان تبهکار همین گندی است که در ایران اشغالی است. جمهوری فاسد و جنایتکار اسلامی نیز برای ایرانیان جز فقر، جنایت، فحشا و فاحشگی ، اعتیاد، قتل، کشتار، غارت، اسید پاشی، چاقوکشی، سنگسار، تجاوز به زنان و مردان و اعدام کاری نکرده است.کدبان موریس آریایی...آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی...✔ روشنگری و فرهنگسازی: مطالب را با نام منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگزاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. دزدی ادبی جرم است، کوشش کنید خودتان نو آوری کنید. بی فرهنگی نکنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام برگ و منبع و نویسنده آن را نیز نام ببرید!! کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است.....
کانال فرهنگسازی و روشنگری ایران نوستالژی:
https://telegram.me/IranRoshangariKanal
 +++


No comments:

Post a Comment