Tuesday, May 17, 2016





برگی از تاریخ

فرماندهان نیروی ارتش شاهنشاهی ایران

1-نیروی هوایی شاهنشاهی ایران 
به نیروی هوائی ایران در دوران شاهنشاهی گفته می‌شد. تاریخ تأسیس نیروی هوایی در ایران سال ۱۳۰۳ خورشیدی (۱۹۲۴ میلادی) به دستور رضا شاه بود. نخستین گروه از خلبانان این نیرو در ۲۵ فوریه ۱۹۲۵ میلادی، آموزش دیده و آماده عملیات شدند. خلبانان این نیرو همراه خلبانان نیروی هوایی اسرائیل تنها خلبانان خاورمیانه بودند که دوره‌های آموزشی خلبانی را در ایالات متحده آمریکا گذراندند.

دانشجویان خلبانی نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی ایران
https://youtu.be/RdEeI3AS5gU

2-نیروی زمینی شاهنشاهی ایران

با به قدرت رسیدن رضاشاه بزرگ نیروهای مسلح ایران نیز به سازماندهی نوینی دست یافتند. افسران و فرماندهان خارجی از واحدهای نظامی ایران خارج شده و واحدهای پراکنده مسلح ایران نظیر لشکر قزاق، تفنگداران جنوب و ژاندارمری همگی تحت فرمان و ساختار متحد دولت ایران قرار گرفتند.

در سال ۱۳۰۳ قوای نیروهای مسلح ایران ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد. یکسال پیش از آن نخستین دسته از دانشجویان افسری به مراکز آموزشی فرانسه اعزام شده و پس از گذراندن دوره‌های مختلف ۵۰۰ تن از آنها برای ایجاد اولین پایه‌های آموزشی نیروهای مسلح کشور به ایران بازگشتند. طی این سال‌ها تجهیز واحدها از لحاظ تسلیحاتی به عهده آلمان‌ها بود و هم آن‌ها بودند که نخستین کارخانه‌های تولید اسلحه در ایران را بنا نهادند. بر فرانسه نیز تعدادی از دانشجویان ایرانی نیز به آلمان اعزام شدند تا با آخرین تکنیک‌ها و امور فنی نظامی آشنا شده و اندکی بعد از آن نیز کار تأسیس مراکز آموزشی در داخل کشور برمبنای ساختارهای ارتش آلمان آغاز گردید.

در بحبوحه جنگ دوم جهانی (۱۳۲۰ خورشیدی) نیروهای مسلح ایران به ۱۲۵٬۰۰۰ نفر افزایش یافته بود که از سطح آموزش و تسلیحات بسیار خوبی برخوردار بودند. در این زمان ارتش شاهنشاهی ایران درگیر جنگی ناخواسته با نیروهای مهاجم متفقین گردید.

وقایع جنگ دوم جهانی ضربه‌های هولناک و سنگینی را بر ستون فقرات نیروهای مسلح ایران وارد آوردند و سازماندهی مجدد نیروها مستلزم سال‌ها تلاش و مبالغ هنگفتی هزینه مالی گردید.

کلیپی قدیمی از نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی ایران
نمایی از زندگی روزمرده، فعالیت های اقتصادی و مانورهای نظامی ارتش در سال ١٣٥٦
https://youtu.be/h63AjMe-vBk

3-نیروی دریایی شاهنشاهی ایران
نیروی دریایی شاهنشاهی ایران یکی از نیروهای چهارگانه ارتش ایران بود که مسئولیت حفاظت و حراست از آب‌های سرزمینی، فلات‌قاره و مناطق انحصاری، اقتصادی و جزایر کشور ایران در برابر هر گونه تجاوز نظامی خارجی را داشت.

4-زنان ارتش شاهنشاهی ایران
پیش از انقلاب ننگین و سیاه سال ۵۷. در دوران مدرن و طلایی پادشاهی!! پیش از انقلاب ننگین و سیاه سال ۵۷ بانوان نظامی ایران در قالب درجه‌داران، افسران، ماموران ژاندارمری و همچنین در عرصه سپاهیان دانش فعالیت می‌کردند.

شاهنشاه و شهبانو در روز زن
https://youtu.be/h-eClxy64G0

ارتش شاهنشاهی  جاوید شاه 
https://youtu.be/c_GMX-Jb9i4

Iran 2536 رژه سال‌روز انقلاب شاه و مردم ۲۵۳۶ شاهنشاهی
https://youtu.be/T03YNxWLh8w

در انقلاب ها دو دسته از مردم وجود دارند: آنهایی که انقلاب می کنند و آنهایی که از آن سود می برند-ناپلئون بناپارت

فرمانده ارتش شاهنشاهی تیرباران شدند!!
در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۵۷، چهار مقام عالی‌رتبه نظامی ایران اعدام شدند. این اتفاق به فاصله چهار روز پس از انقلاب ننگین و سیاه رخ داد. سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران و رییس شهربانی سابق، سرلشگر ناجی فرماندار نظامی اصفهان، سرلشگر خسروداد فرمانده نیروی هوایی و ارتشبد نصیری رییس سازمان اطلاعات و امنیت کشور نخستین کسانی بودند که توسط بیدادگاه انقلاب اعدام شدند. پس از آن نیز شورشیان و انقلابیون خودشان یکی پس از دیگری در جمهوری جنایتکار اسلامی اعدام شدند٠
«انقلاب ها فرزندان خود را مي بلعند»!!

فردی که چیزی نمی داند، اما می داند که هیچ نمی داند دانش آموز است، به او بیاموزید. فردی که می داند، اما نمی داند که می داند، در خواب است، بیدارش کنید.
◀کاش آگاه بودیم و میدانستیم و می شنیدیم و عمل میکردیم. آری شاه رفت و پشت سرش اعتبار و آبروی ایران و ایرانی هم رفت .. .شادی ,امنیت ,بزرگی , هویت , فرهنگ , پیشرفت ,انسانیت , شرف و کشور دوستی هم رفت . ما ماندیم و یک سرزمین سوخته با دلهای سوخته ........ آگاهی بنیان رهایی است. !! موریس آریایی

پ.ن: قدرت موجب فساد مي شود و قدرت مطلق فساد مطلق مي آورد. محدودیت ها در جامعه نیز فساد مطلق مي آورد. ممنوعیت های بیجا همیشه نتیجه عکس خواهد داشت و در عمل نتيجه انحصار و محروميت جنایت و فساد خواهد بود. ایران در دوران مدرن و طلایی پادشاهی یک کشور نیمه اروپایی بود و ایرانیان همه گونه آزادی داشتند، و آن آزادی ها را یک شبه از دست دادند و انقلابیون خود فروخته به آزادی سیاسی نیز نرسیدند و همگی تار و مار شدند، و این حق انسان های حق ناشناس است!! ننگ ابدی بر کسانی باد که جامعه شاد ایران را ناشاد کردند. یک گوشه ای از این جهان مردمی وجود دارند که خودشان انقلاب کردند که پس از انقلاب ننگین، کارهای پیش از انقلاب را یواشکی و با ترس و لرز انجام دهند! ملتی که که امنیت و شادیهاشان را در ازای بهشت دروغین فروختند و بعد آن را در کشورهای بیگانه جستجو کردند، قابل احترام نیستند قابل ترحم و تنفرند. ملتی که تاریخ خود را گم کند بیگانه پرست می شود! هم اکنون تمام آن دستاوردهای پادشاه ایران یک رویا به نظر میرسد. در همه زمینه ها گذشته زیبایی داشتیم و دیگر هرگز برنخواهد گشت. موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است.

◀وظیفه روشنگر تولید دانش و شکستن تابو ها و مرزهای خرافات و ناآگاهی و بیخبری و بیسوادی است، به همین خاطر از اینکه انسان از زمان خود جلوتر است باید به خود افتخار کند !!.کدبان موریس آریایی..آگاهی بنیان رهایی است . . ..
◀ هنگامیکه عقل انسان فعال باشد و به کار گرفته شود دیگر نمیتواند هر حماقت و نادانی و خرافاتی را باور کند.کدبان موریس آریایی..آگاهی بنیان رهایی است . . ..
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه به جایی نرسد فریاد است!!
جهان مجازی یعنی اینکه در جنگل به دنبال انسان بگردی!!موریس آریایی
◀ روشنگری و فرهنگسازی: مطالب را با ذکر منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزش گذاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. سرقت ادبی جرم است، کوشش کنید خودتان نو آوری کنید. بی فرهنگی نکنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام برگ و منبع و نویسنده آن را نیز ذکر کنید!!
کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است.....

به کانال تلگرام روشنگری بپیوندید
روشنگری در تلگرام: 
https://telegram.me/IranNostalgiaKanal

Reading articles not pictures —

No comments:

Post a Comment