Monday, December 22, 2014

فرتور کمیاب و زیبایی از پادشاه و شهبانو فرح



فرتور کمیاب و زیبایی از پادشاه و شهبانو فرح  همراه با سخنان و ایده های پادشاه ایران برای ایران و ایرانی:
این وضع که سیرهای جهانِ ثروتمندان، هر روز سیر تر بشوند، و گرسنگان جهانِ فقیران، هر روز گرسنه تر، قابل ادامه نیست. باید کشورهای صنعتی و توانگر، سرانجام درک کنند که عصر تحصیل درآمدهای بی حساب از جیبِ مردم محروم و ستمزدۀ جهان سوم بسر آمده است. باید کمربندها را محکمتر کنند، و فرزندان و خانواده های مرفه که در هر وعده خوراک ، بیش از احتیاج خود مصرف می کنند، بیش از اندازه و نیاز اتومبیل دارند، و خیلی چیزهای دیگر، و روش های خود خواهانۀ جهان صنعتی، بیشتر بیندیشند…
مصاحبه با روزنامه لوموند. 25 ژوئن 1974 «واقعیت آزموده عصر ما این است که دمکراسی گرسنه ها، دمکراسی فقیرها، دمکراسی بیمارها، دمکراسی بی خانمان ها، دمکراسی بیسوادها، حتا اگر با موازین فرمایشی مدعیان دفاع از دمکراسی تطابق داشته باشد، چیزی جز یک کاریکاتوری از دمکراسی بیش نیست…..»
مصاحبه با “کریستین ساینس مانیتور. 4 مارس 1978 «هر ملت حق دارد و باید به تمدنی پیشرفته دست یابد، و بویزه ما ایرانیان به چنان تمدنی باز گردیم. این حقی است که قانون تکامل تاریخ به ما داده است، و هیچ نیرویی در جهان نیست که بتواند آنرا از ما سلب کند…. » «انتظار من این است که ایران در طول یک نسل، یکی از سربلندترین کشورهای جهان شود. ایران تا سیزده سال دیگر، به سطح فعلی کشورهای اروپایی خواهد رسید و طی 25 سال آینده از آنها پیشی خواهد گرفت. هدف نهایی من ایجاد یک ایران درجۀ یک است که در آن ملتی مرفه، سربلند، آزاد، و متکی به خویش زندگی کند. من هیچوقت رسیدن ایران را به بالاترین قله ها، امری غیر ممکن ندیده ام….»
"مرا متهم کرده اند که می خواستم ایرانیان را، علیرغم خواست خودشان، خوشبخت کنم. واقعیت این است که من می خواستم ایرانیان را، علیرغم خواست دشمنانشان، و علیرغم ائتلاف عوامل ویرانگر، به رفاه و خوشبختی برسانم، نه علیرغم میل و ارده خودشان. برای جلوگیری از توفیق من، غارتگران بین مللی، با مرتجع ترین عوامل مذهبی، و با آدمکشان حرفه ای ائتلاف کردند، و بدین ترتیب بود که اتحاد نامقدس و شوم سرخ و سیاه، برای نابودی ایران پا گرفت" پادشاه ایران
پ.ن: هزاران افسوس بر شما که نمیدانید بخاطر همین بلند پروازی ها و اعتلای کشور چه بر خوردی در جهان با او صورت گرفت! و افسوس که اتحاد شوم دشمنان داخلی و خارجی سدی در راه پیشرفت ایران شد و حق ناسپاسی و حق ناشناسی ایرانیها کشور را به قرون وسطای تازیان افسار گسیخته سوق داد!! آگاهی بنیان رهایی است.
موریس آریایی
............................................

No comments:

Post a Comment