Thursday, August 4, 2016

سالروز درگذشت دو ابر مرد تاریخ ایران و جهان




شاه که رفت ایران و منظقه و جهان هم به گا رفت
سالروز درگذشت دو ابر مرد تاریخ ایران و جهان جاوید نامان رضا شاه بزرگ و شاهنشاه آریامهر بزرگ♥
https://youtu.be/aflKlijzqDo 
خرابی كار یك مملكت از دو چیز است : نداشتن مردان دانشمند و لایق و نبودن آنها بر سر كارهای مملكت. فرانسوا ولتر...
اصلاحات شاه هم طرفدار پیدا کرده بود؛ رعیت زمین می‌خواست و نیمی از جمعیت کشور هم زنان حق رأی. حمله به سپاه دانش و سپاه بهداشت هم راه موثری برای جذب هواداران تحصیل‌کرده بود.
◀دیدگاه من: در همه زمینه ها گذشته زیبایی داشتیم و دیگر هرگز برنخواهد گشت. اگر از گذشته یاد میکنیم جدا از نوستالژی بخاطر این است که بدانیم ایران چی بود و چی شد!! مردم با شرافت و بزرگ و متمدن پیش از عنقلاب تبدیل شدن به امت خر و وحشی و حشری و دزد و مردم آزار و هیولا و بی همه چیز پس از عنقلاب! ننگ و نفرين بر کسانی که با افکار اشتباه و متعصبانه و خرافاتی آن وضع را با این فلاکت عوض نمودند. یکی از عوامل شکست خاندان پهلوی ایراندوستی و مردمی بودن آنها بود, اگر مانند آخوند های جنایتکار تسمه از گرده ایرانی ها ی حق ناشناس میکشیدند هنوز هم سیستم آنها پابر جا بود!!کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...

´پادشاه ایران شاهنشاه آریامهر بهنگام مرگ 59 ساله بود....
نگاهی‌ کوچک و اجمالی به خدمات دودمان پهلوی پیش از انقلاب سیاه نسبت به خدمات سران رژیم جمهوری جنایتکار اسلامی پس از انقلاب ننگین:
خدمات رضا شاه بزرگ
رضاشاه بزرگ برای سامان اداری و اقتصادی کشور، چه در جایگاه پادشاه و چه در جایگاه نخست‌وزیر و وزیر جنگ، کارهایی کرد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از
●دستور به سر گذاشتن کلاه پهلوی به جای دستار و عمامه به همهٔ مردم در سال ۱۳۰۳ خورشیدی
●(در پست نخست‌وزیری)
●متحد شکل کردن لباس مردان (جایگزینی کلاه پهلوی با کلاه شاپو) و
●اجباری کردن کت و شلوار و کفش مردانه به جای لباسهای سنتی
●کشف حجاب:تغییر لباس زنان از پیچه و روبند به لباس و کلاه فرنگی و باز کردن صورت
●ایجاد دادگستری
●تهیه و تصویب نخستین قانون مدنی ایران
●بنیانگذاری ثبت اسناد
●بنیانگذاری ثبت احوال و اجباری کردن برگزیدن نام خانوادگی و صدور شناسنامه
●لغو کاپیتولاسیون
●اسکان عشایر
●براندازی خانسالاری :ملوک طوایفی
●یکی کردن نیروهای نظامی و تشکیل ارتش ایران
●بنیانگذاری بانک سپه: نخستین بانک ایرانی
●بنیانگذاری بانک ملی ایران
●بنیانگذاری بانک فلاحتی
●بنیانگذاری بیمه ایران
ساخت راه‌آهن سراسری ایران :از خلیج فارس تا دریای خزر
●جاده‌سازی، پل‌سازی و تونل‌سازی در کشور : به ویژه جاده‌های تهران به شمال
●گسترش صنایع
●بنیانگذاری رادیو ایران :نخستین ایستگاه رادیویی ایرانی
●بنیانگذاری خبرگزاری پارس: نخستین خبرگزاری ایرانی
●بنیانگذاری دانشگاه تهران :نخستین دانشگاه ایرانی در ایران
●بنیانگذاری فرهنگستان ایران: برای تقویت زبان و ادب فارسی
●تغییر تقویم رسمی ایران از تقویم هجری قمری به تقویم خورشیدی جلالی :تغییر ماههای حیوانی به ماههای اوستایی
●تغییر نام رسمی کشور در مجامع بین‌مللی از پارس به ایران در سال ۱۳۱۴

● خدمات شاهنشاه آریامهر پادشاه پهلوی

حق انتخاب شدن و همچنين شرکت در انتخابات با زنان حتا پیش از بسياري از کشورهاي اروپايي -
●تغيير تاريخ ايران از تاريخ هجرت اسلام تازیان به تاجگذاري کورش بنيانگذار ايران باستان -
●اصلاحات ارضي و اعطاي زمين به کشاورزان -
●ملي و عمومي کردن جنگلها و مراتع -
●ايجاد سپاه بهداشت و ريشه کن کردن بسياري از بيماريها -
●ايجاد سپاه دانش و از بين بردن بيسوادي قريب 90 درصدي در ايران -
●تغذيه رايگان براي مادران تا دو سالگي فرزندان براي بار آوردن فرزندان سالم -
●شمول تامين اجتماعي و مستمري هنگامي پيري به همه ايرانيان -
●آموزش و پرورش رايگان و همچنين دانشگاه رايگان در صورت خدمت به ميهن پس از آن -
●بنيانگذاري سازمان خدمات اجتماعي -
●سهيم کردن کارگران در سود کارخانجات -
●قانون حمايت از خانواده -
●استخدام گسترده بانوان در ادارات دولتي و ارتش -
●بزرگداشت دو هزار و پانصدمين سال هخامنشي -
●افزايش قدرت ارتش به پنجمين ارتش قدرتمند دنيا -
●ساخت دهکده المپيک و ورزشگاه يکصدهزار نفري آريامهر که براي المپيک 1984 ساخته شده بود -
اینها گوشه هایی از خدمات آنان است،مواردی همچون اعتبار پاسپورت ایرانیان در سراسر جهان و احترامی که ایرانیان در همه جای دنیا داشتند را نمیتوان انکار کرد

خدمات شهبانو فرح پهلوی

●جمعیت خیریه فرح پهلوی: جمعیت خیریه فرح پهلوی سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۱۳۳۲ بنیاد شد.
●بنگاه حمایت مادران و نوزادان: بنگاه از سال ۱۳۳۸ به گسترش فعالیت‌های خود به سبب نیازهای روز افزون خانواده‌های کم درآمد می‌کوشید.
●انجمن ملی حمایت کودکان:انجمن در سال ۱۳۳۱ در ایران بنیان نهاده شد. هدف این انجمن آموزش کادر فنی مورد نیاز سازمانهای بهداشتی و تربیت افراد دانش آموخته و کار آزموده برای خدمت در سازمان‌های ویژه آموزش کودکان است.
●کنگره پزشکی ایران: کنگره زیر نظر بنیاد پهلوی در سال ۱۳۳۱ بنیان نهاده شد تا درباره امراض و بیماری‌های بومی کشور به پژوهش و مشاوره علمی به پردازد و راه حل‌هایی برای مبارزه اساسی و عملی با این بیماری‌ها پیدا کند.
●جمعیت کمک به جذامیان: ریاست عالیه جمعیت کمک به جذامیان را فرح پهلوی، در چهار چوب مسئولیت‌های وی به عنوان شهبانوی ایران پذیرفت.
● بنیاد ایرانی بهداشت جهانی: بنیاد بهداشت جهانی در سال ۱۳۴۸ بنیان گذارده شد. هدف‌های این بنیاد کمک به سازمان‌های بهداشتی و تحقیقاتی موجود است.
●جمعیت حمایت آسیب‌دیدگان از سوختگی: جمعیت حمایت آسیب دیدگان از سوختگی در سال ۱۳۴۴ برای حمایت و تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی کسانی که بر اثر سوانح سوختگی آسیب می‌بینند بنیان گذارده شد.
●جمعیت ملی مبارزه با سرطان: جمعیت ملی مبارزه با سرطان در فروردین سال ۱۳۴۶بنیان گذارده شد. جمعیت ملی مبارزه با سرطان برای ایجاد و گسترش مرکزهای تشخیص، درمان و شیمی درمانی کسانی که به بیماری چنگال دچار شده‌اند فعالیت می‌کند.
●جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان: به ریاست شهبانو فرح پهلوی در سال ۱۳۴۰ بنیان نهاده شد.
●شورای عالی بهداشت:به ریاست شهبانو فرح پهلوی در آذر ماه ۱۳۲۹ از تصویب مجلسین گذشت. این شورا مطالعه و اظهار نظر در کلیه امور مهم مربوط به بهداشت عمومی مانند قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به: مبارزه با بیماریهای واگیر، بهداشت کودکان، کارخانجات و کارگران و زندان و غیره. دیگر سازمان‌های زیر ریاست فرح پهلوی در بهداشت و درمان از این قرار بودند:
●سازمان ملی انتقال خون ایران
●جمعیت بهزیستی ایران
●دانشگاه فرح پهلوی (نام فعلی دانشگاه الزهرا): در ۳۰ فروردین ۱۳۵۴ گشایش بافت.
●کانون کارآموزی کشور: در سازمان ملی فولکلور ایران: سازمان فولکلور ملی ایران در خرداد ماه ۱۳۴۶ برای گردهم آوری، گسترش، پراکندن و پخش ترانه‌ها، لباس‌ها، سازهای موسیقی محلی، و ضبط و یادداشت آهنگ‌های بومی و رقص‌های محلی ایران در تهران گشایش یافت.
●تالار رودکی: ۳ آبان ۱۳۴۶ شاهنشاه آریامهر پهلوی دوم و شهبانو فرح پهلوی تالار رودکی را گشودند. این تالار برای اجرای کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار فرح پهلوی بنا شد.
●کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: در دی ماه سال ۱۳۴۴ پایه گذاری شد شد. ایجاد کانون در راستای فراگیر کردن کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان و به دنبال چاره اندیشی برای پرکردن هنگام فراغت گروه نوجوانان ایران و فراهم آوردن آموزش و سرگرمی برای آنها بود.
●انجمن ملی روابط فرهنگی :انجمن روابط فرهنگی در سال ۱۳۴۵ بنیان شد. هدف این انجمن ایجاد پیوند فرهنگی و هنری در میان ملت‌ها و نیز شناساندن فرهنگ و هنر جهانی است.
●بنیاد فرهنگ ایران: بنیاد فرهنگ ایران در مهر ماه ۱۳۴۳ برای پاس، گسترش، و پیشبرد زبان فارسی این میراث گرانبهای فرهنگ ایران بنیان شد.
●سازمان جشن هنر شیراز: برای سازمان دادن به جشن هنر شیراز در سال ۱۳۴۶ با ۳۳ نفر عضوهیات امنا و ۵ عضوهیات مدیره و کمیته‌های تاتر، موسیقی، سینما و نمایشگاه‌ها و دفاتر پروژه‌های فنی، مالی، و پذیرایی و روابط عمومی آغاز به کار کرد.
●تئاتر شهر: تهران بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تاتر ایران است.
●موسسه آسیایی دانشگاه پهلوی: در سال ۱۹۲۹ در نیویورک بنیان شد. این موسسه در سال۱۳۴۵ به شیراز منتقل شد و در جای موزه شهرام به کار ادامه داد.
● انجمن فیلارمونیک تهران: در سال ۱۳۴۲ بنیان شد.
●بنگاه ترجمه و نشر کتاب: در سال ۱۳۳۳ به فرمان پادشاه ایران بنیان شد. هدف از بنیان بنگاه این است که از راه برگردان و چاپ کتاب‌های مهم جهان به زبان فارسی مردم کشور را از بهترین کارهایی که با انگیزه واندیشه بشری در دوران گوناگون آفریده و برروی کاغذ آمده برخوردار سازند تا این سبب نیرو مند کردن فکر و برانگیختن خوانندگان گردد.
●سازمان گفتگوی فرهنگ‌ها: در سال ۱۳۵۵ بنیان شد. هدف این سازمان ایجاد پیوند میان فرهنگ‌ها در سطح جهانی بود.
●جشنواره توس: ۲۳ تیر ۱۳۵۴ خورشیدی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه استان خراسان نخستین جشنواره توس گشوده شد. برگزاری جشنواره توس برای بزرگداشت استاد فردوسی توسی و شاهنامه می‌باشد.
● انجمن شاهنشاهی فلسفه : در سال ۱۳۵۲ بنیان شد و مدیریت آن به نصر داده شد. اعضای دیگر انجمن احسان براقی، زرین کوب، فروغی، نادر نادرپور و آشتیانی بودند
●جشن هنرهای مردمی اصفهان: در سال ۱۳۵۶ هفته جشن هنرهای مردمی اصفهان برای نخستین بار با حضور شهبانو فرح پهلوی برگزار شد.
سال ۱۳۳۷ به ریاست عالیه شهبانو فرح پهلوی گشایش یافت. کانون کار آموزی کشور برای نگهداری و آموزش و پرورش شهروندان مستنمند کشور و در راه پیکار با بیکاری و ولگردی و گدایی و آماده ساختن آنها برای آغاز به پیشه‌ای که در کانون آموخته‌اند بنیاد شد.
●سازمان ملی پیش آهنگی - پیش آهنگی دختران: زیر نظر سازمان ملی پیش آهنگی ایران با سرپرستی شورای عالی پیش آهنگی ایران و هیات مدیره اداره می‌شود. پیش آهنگی دختران در سال ۱۳۳۶ بنیان شد و آغاز به کار کرد.
●آموزشگاه نابینایان رضا پهلوی: در سال ۱۳۴۳ گشاده شد. کلاس‌های این ●آموزشگاه برای جوانان نابینای علاقمند به موازات سایر واحدهای وزارت ●آموزش و پرورش که هدف آن گسترش آموزش بین جوانان و اجرای برنامه‌هایی در جهت پرورش شخصیت آنهاست.
● دانشگاه فارابی: در سال ۱۳۵۶ در سپاهان گشوده شد. هدف از ایجاد دانشگاه فارابی، نگهداری و گسترش فرهنگ ایرانی و آشنایی ایرانیان با دیگر فرهنگ‌های گیتی بود.
●شورای عالی آموزش و پرورش: شهریور ماه ۱۳۴۵ کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای ملی و مجلس سنا این شورا را تصویب کرد.
● فرهنگستان علوم ایران - یکی از فرهنگستان‌های ایران بود این فرهنگستان در زیر چتر بنیاد شاهنشاهی فرهنگستان‌های ایران که تیر ماه ۱۳۵۳ به تصویب مجلس شورای ملی و خرداد ۱۳۵۳ به تصویب مجلس سنا رسید.
●شورای عالی پژوهش‌های علمی
●جمعیت حمایت کودکان بی سرپرست: در سال ۱۳۴۵ به ریاست شهبانو فرح پهلوی بنیان نهاده شد
فدراسیون ورزشی کر و ●لال‌ها: در سال ۱۳۳۴ در تهران بنیان نهاده شد.
● شورای عالی شهرسازی: شورای عالی شهرسازی سازمانی است که در وزارت آبادانی و مسکن تشکیل شد و از سال ۱۳۴۴ آغاز به کار نمود.
●شورای عالی رفاه اجتماعی: شورای عالی رفاه اجتماعی یکی از ●شوراهای عالی زیر ریاست شهبانو فرح پهلوی بود. این شورا ایجاد صندوق‌های جداگانه و یا متمرکز برای حمایت از کارمندان در برابر پیری و از کارافتادگی و یا در صورت مرگ با توجه به نوع کار موسسات و مشخصات اجتماعی کارمندان را بر عهده داشت.
●شورای عالی اطلاعات و جهانگردی: این شورای در تیر ۱۳۵۴ به تصویب کمیسیون‌های پارلمانی مجلس شورای ملی و سنا رسید.
●سازمان ناشنوایان ایران
●سازمان نابینایان ایران
و.........................و...........................و.............................و..........................و...................

پ.ن: جمهوری فاسد و جنایتکار اسلامی برای ایرانیان جز فساد، دزدی، غارت اموال عمومی، فقر، جنایت، فحشا و فاحشگی ، اعتیاد، قتل، کشتار، غارت، اسید پاشی، چاقو کشی، سنگسار، تجاوز به زنان و مردان، زندان و اعدام کاری نکرده است... تأثیر فسادها، در ایجاد انگیزه برای اوجگیری نا رضایتی مردم از رژیم فاسد و جنایتکار اسلامی را می توان در شعارها و دیوار نویسی های مردم تکمیل کرد:
ـ رژیم اسلامی سرچشمه فساد است.
ـ آخوند مظهر رذالت، دنائت، لئامت و فساد است.
ـ اسلام تازیان تبهکار دین جنایت و آدمکشی است، برنامه اش گسترش فساد است.
ـ تا آخوند پلید در ایران است، فساد هم هست.
ـ مرگ بر رژیم فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی .
سعدی می گوید: اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی/ برآورند غلامان او درخت از بیخ
آگاهی بنیان رهایی است.
موریس آریایی
ووووووووووووووووووووووووووو ....

ای کاش آگاه بودیم و میدانستیم و عمل میکردیم!!
◀خاندان پهلوی مردان را مجبور کرد تا رداهای قرون وسطایی یشان را به دور بیاندازند و کت و شلوار غربی بر تن کنند و زنان را نیز از بند چادر و چارچوق نجات داد! و از صدقه سر خاندان پهلوی مردم ایران با سواد و مدرن شدند. دشمنی جامعه لومپنیسم و عقب مانده و خرافاتی با رضا شاه بزرگ و خاندان پهلوی در این بود، که می خاستند همچنان در عقب ماندگی و کثافات خود دست و پا بزنند و رضا شاه بزرگ میخواست آنها را مدرن و آدم کند.!!کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...

◀در یک حکومت استبدادی و دیکتاتوری تنها چیزی که به طور مساوی در جامعه پخش میشود ترس و وحشت از دیکتاتور جنایتکار و ایجاد رعب و وحشت است! مرگ و ننگ ابدی بر آخوندان فاسد و جنایتکار و اسلام تبهکار تازیان و مرگ بر جمهوری فاسد و جنایتکار اسلامی به هر شکل و نوع آن...کدبان موریس آریایی.. اسلام تازیان جنایتکار مکتب نابودی و ویرانی و تباهی است و برای ساختن نیامده، آمده است تا هرآنچه بشر ساخته، غارت و تخریب و نابود کند. اسلام تازیان تبهکار همین گندی است که در ایران اشغالی است. جمهوری فاسد و جنایتکار اسلامی نیز برای ایرانیان جز فقر، جنایت، فحشا و فاحشگی ، اعتیاد، قتل، کشتار، غارت، اسید پاشی، چاقوکشی، سنگسار، تجاوز به زنان و مردان و اعدام کاری نکرده است.کدبان موریس آریایی...آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی... ◀ روشنگری و فرهنگسازی: مطالب را با ذکر منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگزاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. سرقت ادبی جرم است، کوشش کنید خودتان نو آوری کنید. بی فرهنگی نکنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام برگ و منبع و نویسنده آن را نیز نام ببرید!! کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است.....

به کانال تلگرام روشنگری بپیوندید
https://telegram.me/IranNostalgiaKanal
Reading articles not pictures
«تمام حقایق بزرگ در ابتدا توهین به مقدسات تلقی می‌شوند، سپس به سخره گرفته می‌شوند و در نهایت به‌عنوان امری بدیهی پذیرفته می‌شوند.»جورج برنارد شاو
احمق هیچگاه سعادتمند نمی شود. رمز موفقیت در ثبات قدم نهفته است!!
+++

No comments:

Post a Comment