Sunday, August 7, 2016

تختی پرچمدار کاروان ایران در المپیک




تختی پرچمدار کاروان ایران در المپیک
سابقه شرکت ایران در بازی‌های المپیک
از نخستین حضور رسمی ایران در المپیک در بازی‌های ۱۹۰۰ پاریس تا ۲۰۱۲ لندن، ورزشکاران ایرانی موفق شدند تا در مجموع ۶۰ مدال برای کشورشان تصاحب کنند. ۱۵ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۵ مدال برنز حاصل تلاش ۵۱ ورزشکار ایرانی در ۱۶ دوره از بازی‌های تابستانی المپیک است.
نخستین ایرانی که در مسابقات المپیک مدال گرفت سلماسی بود که در المپیک ۱۹۴۸ لندن در دستهٔ ۶۰ کیلو وزنه‌برداری برنز گرفت. حبیبی نخستین برنده مدال طلای ایران در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن در کشتی آزاد بود.
پس از انقلاب ننگین و سیاه ۵۷ در ایران، انقلابی ها بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو و ۱۹۸۴ لس‌آنجلس را تحریم کردند و در عمل یک نسل از ورزشکاران ایرانی از رقابت در این بازی‌ها محروم شدند.
پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک، کشتی (۳۸ مدال) و وزنه‌برداری (۱۶ مدال) است.
پ.ن:
نامی از ایران در مراسم بازی‌های المپیک، نیست، آخوندای پلید نام ایران را حذف کردند. فکر میکنید مردم اهمیت میدهند ؟ آنهائی که اهمیت میدادند در زیر خاکند یا در سیاه چالها مابقی نگران شغل برای فرزندانشان هستند که یک شغلی برای بچه هایشان پیدا بشود کی بفکر نام ایران است ؟ بعضی از غربت نشینان هستند که بفکر ایران و گذشته زیبای آن هستند در درون آنهائی که بی بضاعت هستند بفکر گذران زندگی هستند و آنهائی هم که دارن بفکر این هستند که داشته هایشان را بیشتر بکنند!!
https://youtu.be/78JiuYISbX0
هست را اگر قدر ندانیم میشود بود و چه تلخ است هست کسی بود شود.!! روزهای شادی و امنیت و آزادی در دوران طلایی پادشاهی!! نوستالژی در دهه ۵۰ / در دوران طلایی پادشاهی❀موریس آریایی
Good old days, Iran during the Shah before damn revolution
◀نشانی برگ روشنگری در تلگرام
https://telegram.me/IranNostalgiaKanal
آنکه ناموخت از گذشت روزگار … هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار...
◀اگر از گذشته یاد میکنیم جدا از نوستالژی بخاطر این است که بدانیم ایران چی بود و چی شد!! اگر گاهی از گذشته یاد و در آن زندگی میکنیم بخاطر یادآوری خاطرات زیبای گذشته و از یاد بردن غمها و مشکلات امروزیمان است! گذشته چراغ راه آینده است!!موریس آریایی-چیزی که همشیه برای من تعجب انگیز است, این است که افراد مطالب را نمی خوانند تا چیزی یاد نگیرند!! سدی میان نادانی و دانایی کشیده اند و با خرد و دانایی نیز مرزبندی کرده اند, تا آسبی به حماقت و نادانی شان وارد نشود!!موریس آریایی- -گاهی بنیان رهایی است...!!
+++

No comments:

Post a Comment