Thursday, August 4, 2016

برگی از تاریخ ایران




برگی از تاریخ ایران
کسیکه تاریخ کشور خود را نخواند محکوم به تکرار دو باره و چند باره آن است.!!
ایران و مصر دارای روابط تاریخی ، فرهنگی و سیاسی بسیاری بودند. رابطهٔ سیاسی این دو کشور تا پیش از انقلاب ننگین سرخ و سیاه در سال ۱۳۵۷، در بالاترین سطح روابط قرار داشت. اما پس از انقلاب ننگین روابط این دو کشور پایین آمد. ايران در سال ۱۹۷۹ ميلادي در اعتراض به امضاي قرارداد صلح كمپ ديويد میان قاهره و تل آويوروابط خود را با مصر قطع كرد. به مجرد استقلال مصر از بریتانیا، ایران از نخستین کشورهایی بود که مصر را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، دولت پادشاهی ایران سفارت ایران در قاهره را برای بهبود هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، تاسیس کرد. ملکه فوزیه، نخستین همسر شاهنشاه ایران، خواهر ملک فاروق، شاه مصر و سودان، پیش از اعلام جمهوری در آن کشور بود. شاهنشاه ایران پهلوی دوم ، پادشاه ایران و محمد انور سادات، رئیس جمهور مصر، در خارج از محدوده دیپلماتیک، با یکدیگر دوستان صمیمی و نزدیک بودند. در طول جنگ یوم کیپور، پادشاه ایران کمک‌هایی را به ارتش مصر در مقابل ارتش اسرائیل به عمل آورد. و همچنین ایران کمک های بدون عوض مالی فراوانی به کشور فقیر مصر کرد, بر همین پایه بود که پس از شورش و عنقلاب ننگین و سیاه در سال ۱۳۵۷، پادشاه ایران که از بیماری سرطان رنج می‌برد، به دعوت محمد انور سادات به مصر رفت و در آنجا درگذشت. انور سادات، آخوند خمینی جنایتکار کثیف را «ننگ دین تازیان » و یک «بیمار روانی» توصیف کرد و مراسم تدفین رسمی و باشکوهی را برای پادشاه ایران برگزار کرد و در آرامگاه وی شخصیت‌های بزرگی گرد آمدند. روابط ایران و مصر در سال ۱۳۵۸ خورشیدی و به دستور خمینی مادر فاک جنایتکار قطع شد. در روز ۶ اکتبر ۱۹۸۱ (۱۴ مهر ۱۳۶۰) و در سالگرد جنگ در مصر، انور سادات در یک رژه نظامی به دست چهار تروریست اسلامگرای مصری مصر ترور شد. رژیم تروریست پرور و جنایتکار جمهوری اسلامی در ایران اشغالی در استقبال از ترور انور سادات، خالد اسلامبولی، قاتل جنایتکار وی را یک «شهید (کسی که در راه دین تبهکار تازیان و بت سنگی آنها کشته میشود)» نامید و خیابان وزرای سابق در تهران را به نام وی نامگذاری کرده است!!
تاریخ کشور خود را بخوانید!!
1973
ایران در این سال در زمینه ی سیاست خارجی به دستاوردی بزرگ نایل شد. در 13 ژوئن، قراردادی که به امضای « خلعتبری» وزیر خارجه ی ایران رسید، به 42 سال اختلاف مرزی میان ایران و عراق پایان داد. این پیمان با پادرمیانی الجزایر و پس از تفاهم هایی بسته شد که در 6 مارس و 26 می در الجزیره حاصل شده بود. برابر این پیمان، مرز میان ایران و عراق، در وسط منطقه ی ناوپذیر اروندرود (جایی که قابلیت عبور کشتی دارد) تعیین شد. پیش از آن، مرز میان دوکشور، در انتهای شرقی رودخانه، نزدیک خاک ایران قرار داشت. ایران قبول کرد در ازای عقب نشینی عراق، از پشتیبانی کردهای شورشی در عراق خودداری کند و مرزهای خود را روی آنان ببندد. با این حال، ایران به مصطفی بارزانی، رهبر مبارزان کرد عراق، پناهندگی سیاسی داد.
در ماه ژانویه، شاه ایران به مصر سفر کرد. در راه سفر به مصر، او از امان، پایتخت اردن دیدار می کند. در این سفر ایران 10 میلیون دلار وام بدون بهره به اردن می پردازد. پس از دیدار با «انور سادات»، شاه ایران به مصر قول کمک های اقتصادی بیشتری می دهد و در کنفرانس مشترکی، شاه از «سازمان آزادی بخش فلسطین» (ساف) اعلام حمایت می کند.
در همین ماه، «سلطان قابوس بن سعید» و شاه ایران توافق می کنند که نیروهای نظامی ایران اجازه گشت زنی در مرزهای آبی عمان در تنگه ی هرمز را داشته باشند. ایران می پذیرد که نیروهای نظامی اش در عمان را همچنان در آن کشور نگاه دارد.
رفتار ایران در خلیج فارس، بوِیژه در نزدیک شدن به دولت های عربی، از سوی کشورهای جهان اینگونه تعبیر می شود که ایران قصد دارد از نفوذ قدرت های جهان به این منطقه جلوگیری کند.
شاه به عرب ها کمک های زیادی کرد, اما تنها کسیکه حق شناسی خود را به پادشاه ایران نشان داد سا دات در مصر بود. پادشاه ایران کمک‌هایی را به ارتش مصر در مقابل ارتش اسرائیل به عمل آورد. و همچنین ایران کمک های بدون عوض مالی و اقتصادی فراوانی به کشور فقیر مصر کرد, بر همین پایه بود که پس از شورش و عنقلاب ننگین و سیاه در سال ۱۳۵۷، پادشاه ایران که از بیماری سرطان رنج می‌برد، به دعوت محمد انور سادات به مصر رفت و در آنجا درگذشت.
کسیکه تاریخ کشور خود را نخواند محکوم به تکرار دو باره و چند باره آن است.
ای کاش آگاه بودیم، میدانستیم و عمل میکردیم!!
◀خاندان پهلوی❀ مردان را مجبور کرد تا رداهای قرون وسطایی یشان را به دور بیاندازند و کت و شلوار غربی بر تن کنند و زنان را نیز از بند چادر و چارچوق نجات داد! دشمنی جامعه لومپنیسم و عقب مانده با رضا شاه بزرگ و خاندان پهلوی❀ در این بود، که می خاستند همچنان در عقب ماندگی و کثافات خود دست و پا بزنند و رضا شاه بزرگ❀ و خاندان پهلوی میخواست آنها را مدرن و آدم کند.!!کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...◀روشنگری: مطالب را با ذکر منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگزاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. سرقت ادبی جرم است، سعی کنید خودتان نو آوری کنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام منبع و نویسنده آن را نیز ذکر کنید!!! .آگاهی بنیان رهایی است. موریس آریایی...
به کانال تلگرام روشنگری بپیوندید
https://telegram.me/IranNostalgiaKanal
به گفته ژان-پل سارتر: از محکومانی که به جلادان خود احترام میگذارند متنفرم.
چو بخت عرب بر عجم چیره شد
همی بخت ساسانیان تیره شد
پر آمد ز شاهان جهان را قفیز [پیمانه]
نهان شد ز رو گشت پیدا پشیز
همان زشت شد خوب، شد خوب زشت
شده راه دوزخ پدید از بهشت
دگرگونه شد چرخ گردون بچهر
ز آزادگان پاک ببرید مهر
موریس آریایی: منظور فردوسی بزرگ در شاهنامه همان جنایات تازیان متجاوز و تبهکار در ایران است، منبع این مطالب نیز همان تاریخ و کتاب های دو قرن سکوت و باستانی پاریزی است. این کلیپ را تا پایان نگاه کنید، این را دیگر من نگفته ام و از درون ایران در باره اسلام جنایتکار تازیان و جنایات آنها در ایران گفتند! و من نیز همیشه گفته و میگویم, که نه تنها اسلام تازیان جنایتکار است، بلکه جنایت ساز هم است، و کسانی که از آن دفاع میکنند نیز تبهکار هستند. زیرا کسیکه از جنایتکار دفاع میکند خود نیز یک جنایتکار است.!! موریس آریایی-آگاهی بنیان رهایی است.
https://youtu.be/fLgUvR1Fkm4
خرابی كار یك مملكت از دو چیز است : نداشتن مردان دانشمند و لایق و نبودن آنها بر سر كارهای مملكت. فرانسوا ولتر
+++

No comments:

Post a Comment