Wednesday, June 22, 2016

ویلیام جیمز دورانت



ویلیام جیمز دورانت (5 نوامبر 1885 – 7 نوامبر 1981) نویسنده، مورخ، و فیلسوف آمریکایی بود. دورانت بیش از همه به خاطر کتاب تاریخ تمدن شناخته می‌شود، مجموعه‌ای 11 جلدی که آن را با همکاری همسر خود آریل دورانت نوشت و میان سال‌های 1935 تا 1975 منتشر کرد. پیش از آن، وی با انتشار کتاب تاریخ فلسفه به عنوان "اثری نوآورانه که به رایج کردن فلسفه کمک کرد" به شهرت رسیده بود. ویل دورانت فلسفه را به عنوان پرسپکتیو محض می‌شناخت. هدف او این بود که پیکره وسیع دانش تاریخی را یکپارچه کرده و جنبه انسانی به آن ببخشد. جایزه پولیتزر برای اثر غیرداستانی عمومی در سال 1968 و مدال آزادی رییس جمهوری در سال 1977 به ویل و آریل دورانت اهدا شد.

شاید درست باشد که شما نمی توانید همۀ مردم را همۀ اوقات فریب دهید، ولی می‌توانید تعداد کافی از آن‌ها را فریب دهید تا بر کشوری بزرگ حکومت کنید.
ویل دورانت

بیشتر ما زمان بسیار زیادی را صرف بیست و چهار ساعت اخیر و زمان بسیار کمی را صرف شش هزار سال اخیر می کنیم.
ویل دورانت

هیچ نکته‌ای در تاریخ از این روشن‌تر نیست که شورشیان هنگامِ پیروزی همان شیوه‌هایی را به کار می‌بندند که خود همواره عمل به آن‌ها را از سوی قدرت‌های برکنارشده محکوم می‌ساختند.
ویل دورانت

خوشبخت انسانی است که پیش از مرگ تا آنجا که می‌تواند از میراثِ تمدّن خوشه‌چینی کند و آن را به فرزندان خود واگذارد.
ویل دورانت

شادمان از آن هستم که خود را از بندِ دین رها ساخته‌ام.
ویل دورانت

برای آن عده از ما که تاریخ را نه به عنوانِ یادگار عبرت‌آمیز نادانی‌ها و جنایت‌های انسان، بلکه به صورت یادنامهٔ شوق‌آفرین انسان‌های آفریننده نیز مطالعه می‌کنند، دیگر گذشته تاریک‌خانهٔ نومیدی و وحشت‌ها نیست، بلکه شهری جهانی است، کشورِ پهناور اندیشه است که در آن هزاران اندیشه، دولت‌مرد راستین، مخترع، دانشمند، شاعر، هنرمند، موسیقی‌دان، عاشق کشور و فیلسوف هنوز زنده‌اند!!
ویل دورانت

◀ روشنگری و فرهنگسازی: مطالب را با ذکر منبع و نام برگ به اشتراک بگذارید، اینگونه ارزشگزاری به کار و زحماتی است که نویسندگان مطالب میکشند. بی فرهنگی نکنید سرقت ادبی جرم است، کوشش کنید خودتان نو آوری کنید و اگر مطلبی هم از جایی بر میدارید نام منبع و نویسنده آن را نیز ذکر کنید!! کدبان موریس آریایی- آگاهی بنیان رهایی است...
به کانال روشنگری پهلوی بپیوندید:
https://telegram.me/IranNostalgiaKanal

◀ هنگامیکه عقل انسان فعال باشد و به کار گرفته شود دیگر نمیتواند هر حماقت و نادانی و خرافاتی را باور کند.کدبان موریس آریایی..آگاهی بنیان رهایی است...
...

No comments:

Post a Comment