Tuesday, March 15, 2016

کریستوفر هیچنز



پرسش: چگونه خواسته ات را توجيه مي کني هنگامی ميخواهي مذهب را که به زندگي %95 مردم آمريکا معنا مي دهد از آنها بگيري و آن را با چيزي که معنابخش زندگي فقط 5% مردم است جايگزين کني!؟///
کریستوفر هیچنز: خب عجب پرسش به غايت احمقانه اي! نخست از همه، من بارها گفته ام که نمي شود اين چيز از مردمان جدا شود. مذهب عروسک محبوب آنهاست و تا مدتهاي مديد هم خواهد بود. همانطور که فرويد در کتاب آينده ي يک پندار گفته اين مورد تا هنگامیکه ما از مرگ مي ترسيم و اين مشکل را داريم؛ باقي خواهد ماند که من فکر مي کنم احتمالن تا مدت زمان کاملن طولاني خواهد بود. دوم اينکه، من اميدوارم که روشن کرده باشم که من کاملن خوشحالم براي مردمي که صاحب آن عروسک هستند و در خانه با آن بازي مي کنند و تنگ به آغوش مي کشند و همينطور با مهمان هايشان تقسيمش مي کنند و باهم بازي مي کنند.تا اينجا تمامن خوب است. آنها نمي توانند کاري کنند که من با اين عروسکها بازي کنم و من با اينها بازي نخواهم کرد. پس اين عروسک ها را به خانه ي من نياوريد. نگوييد که بچه هاي من بايد با اين چيزها بازي کنند.نگوييد اسباب بازي من ممکن است يک کاندوم باشد، اينجا ما دوباره آزاردهنده مي شويم که توسط عروسک ها اجازه داده نمي شود. من قصد ندارم که هيچکدام از آنها را داشته باشم. تهديد و تحديدهاي روحاني و مذهبي ديگر بس است. روشن شد؟ توانستم عقيده ام را برسانم؟ سپاس.
https://youtu.be/f6gQkffjWAs
من فکر می کنم این نشانه پیروزی است که مذهبیون ابله به جای پاسخ گویی به انتقاد وارد شده بر دین ها به شخص انتقاد کننده، حمله شخصی و توهین می کنند.- کریستوفر هیچنز
...

No comments:

Post a Comment