Monday, December 16, 2013

جامعه ایرانی




باورمند هستم که جامعه ایرانی در کنار آمدن با فرهنگ تکنولوژی نیز مشکل دارد، و بر
باورمند هستم که جامعه ایرانی در کنار آمدن با فرهنگ تکنولوژی نیز مشکل دارد، و بر خلاف غربیها که با لایک زدن به مطالب و شر کردن، علاقه خود را نسبت به موضویی خاص نشان میدهند، جامعه ایرانی در این زمینه نیز بسیار خٌرد و فقیر است! همه ادعای روشنفکری میکنند، اما در عمل میترسند به مطالب آموزند و روشنگری حتا یک لایک خشک و خالی بزنند، و یا مطالب مردم را می خواندند، حال از روی حسادت یا حقارت بر خلاف غربیها زورشان می آید لایک هم بزنند، بطوریکه تمام صفحات ایرانی برنامه هایی می خرند که کارشان لایک زدن قلابی برای آنها باشد! ما در همه زمینها مشکل داریم، میخواهیم رژیم را سرنگون کنیم، اما با هم اتحاد نداریم و هر کسی ساز خودش را میزند، یکی در ٦٠ سال پیش منجمد شده و هنوز عاشورای ٢٨ مرداد مصدق را عزا میگیرد، دیگری در سال ٥٧ منجمد شده است و فکر میکند که ایران و جهان نیز مانند خودشان دچار انجماد فکری شده است! بجای اینکه سرمایه خود را در خدمت تولید اندیشه های جدید بازسازی کنند، کماکان در گذشته منجمد شده اند. تا اینگونه است هیچ چیز در ایران تغییر نخواهد کرد. یک چیزی که در مغز ایرانی فرو رفت بیرون آوردن آن کار مشکلی است. توجه: کامنت و لایک یعنی من در مورد یک مطلب خاص و این موضوع نظر دارم، نه اینکه به خودت نظر دارم!!
آگاهی بنیان رهایی است.
موریس آریایی
23.8.2013
.............

No comments:

Post a Comment