Monday, December 16, 2013

گزیده ای از کتاب پاسخ به تاریخ



نقش وسائل ارتباط جمعی در شورش 57 گزیده ای از کتاب پاسخ به تاریخ نوشته پادشاه ایران : مبارزه بعضی از وسائل ارتباط جمعی با ایران در سال 1337 و از هنگامی اغاز شد که ما کوشیدیم حاکمیت خود را بر صنایع نفت مستقر کنیم. این مبارزه پس از سال 1352 و کوشش من برای فروش نفت به قیمتی عادلانه روز به روز شدت یافت. مطبوعات غربی مرا مسئول افزایش قیمت نفت و گناهکار اصلی می دانستند. انها کوشش کردند نارضایتی مردم عادی کشورهای غربی و از جمله رانندگان وسائل نقلیه را از گرانی بنزین به طرف من منحرف کنند. در سفری که به اتفاق شهبانو در پائیز 1356 در امریکا بودیم در میان استقبال کنندگان ما صدها دانشجوی ایرانی با محبت از ما استقبال کردند و حدود 50 نفر با نقاب و پرچم داس و چکش بر ضد من تظاهرات میکردند. فردای انروز مطبوعات غربی شمار طرفداران من را 50 تن و مخالفان مرا 500 تن اعلام کرده بودند. رویه بنگاه سخن پراکنی انگلستان(بی بی سی) نیز شگفت اور بود.از اغاز سال 1978 برنامه های فارسی این بنگاه صریحا و علنا در مخالفت و ضدیت با من تنظیم میشد.گوئی یکدست نامرئی همه این برنامه ها را تنظیم و رهبری میکند.. بعضی جرائد غربی با ذکر امار دروغین درباره کشته شدگان حوادث مختلف و تخریب حقائق فقط قصد بزرگنمائی اتفاقات ایران را داشتند. چگونه میتوانیم در این رهگذر به وضع خاص پیرمردی قرون وسطا یی که در نوفل لوشاتو منزل داشت و از این دهکده علنا با استفاده از وسائل ارتباط جمعی جهان غرب ایرانیان را به آدمکشی و شورش دعوت می کرد اشاره ای نکنیم. شاه در مقدمه کتاب می نویسد که «در این کتاب قصد دارم نشان بدهم که چرا در راه رسیدن به اهدافم پافشاری میکردم و چرا میخواستم جامعهای بر اساس عدالت اجتماعی و نه مبارزه طبقاتی بنا کنم؛ جامعهای که همه در آن یکپارچه و وابسته به یکدیگر باشند. و گفتنی است چون همه کشورهای جهان- چه دنیای غرب، چه کشورهای بلوک شرق و چه جهان سوم - حسن تفاهم داشتم، این امکان برایم فراهم آمد که بتوانم در محیطی آکنده از صلح و صفا، کوشش خود را برای رساندن ایران به سوی تمدن بزرگ دنبال کنم.»
-----------

No comments:

Post a Comment