Tuesday, December 17, 2013

سواد سیاسی و فرهنگی خود را باید بالا برد


سواد سیاسی و فرهنگی خود را باید بالا برد تا پیشرفت کرد! یکی از سر گرمی های ایرانیها غیبت کردن و پشت سر مردم حرف زدن است، اینهمه بیخودی پشت سر مردم لیچار گویی نکنید و حرف نزنید تا آنها هم برایتان حرف نسازند و پشت سرتان حرف نزنند. تخریب چی کسی بود که نخست نقش خود را تخریب میکرد. یاد بگیریم وارد فضای فکری کسی نشویم، و از جانب خود از سوی دیگران حرف نزنید، که این بی فرهنگی کامل است!! به گفته " برتراند راسل " مشکل دنیا این است که احمق ها کاملن به خود یقین دارند در حالی که دانایان، سرشار از شک و تردیدند.

گوشه یی از اخلاق ما ایرانیها : ایرانی معجون و موجودی عجیب و غریب است، به طوری که به آسانی در باره دیگران قضاوت میکند، و هر چه دل تنگش خواست، در باره مردم ترجمه میکند و به خورد دیگران هم میدهد! کسی که فکر بدی در باره شخص دیگری میکند خودش همان رفتار و اعمال را دارد و میخواهد جهت تبرعه، کارهای خود را به دیگران بچسباند، غافل از اینکه با این کارها و با حرفهای این افراد، دیگری هیچ آسیبی نمی بیند، و آن فرد خود فریبی میکند و همچنان در منجلاب خودخواهی و خود تخریبی فرو میرود! آدمها به اندازه عقده ها و كمبودهايشان يكديگر را آزار ميدهند...!!! ما انسانهای انسان، در ناكجاآباد اسیر ساختاریم... در ناكجاآباد، كسی حق انتخاب ندارد و هیچكسی نمی تواند آن باشد كه هست... اندکی از اخلاق ما ایرانیها:
هنگامیکه به یک ایرانی میگویی خسته ام = می گویند همیشه خسته است!
هنگامیکه میگویی حوصله ندارم= می گویند همیشه حوصله ندارد!
هنگامیکه مریض هستم = می گویند همیشه مریض است!
هنگامیکه میگویی کمی شراب می نوشم = میگویند همیشه شراب مینوشد!
هنگامیکه میگویی کمی خوابیدم = میگویند همیشه می خوابد!
هنگامیکه می گویی فیلم نگاه میکنم= میگویند همیشه فیلم نگاه میکند!
هنگامیکه می گویی چلو کباب میخورم= میگویند همیشه چلو کباب میخورد!
هنگامیکه میگویی امروز کار نمیکنم= می گویند هیچوقت کار نمیکند!
هنگامیکه میگویی نظر من چیز دیگری است = میگویند بر ضد ما است!
کوتاه سخن اینکه ایرانی همیشه به تنهایی به قاضی میرود و راضی نیز بر میگردد! و اگر به اینها حرف های مفت و غیبت کردن و تهمت و انگ و منگ و پشت سر دیگران حرف زدن را نیز اضافه کنیم، پرونده قطوری میشود که جابجایی آن بسیار سخت خواهد شد. خلاصه اینکه با ایرانی ها فقط باید در باره هوا حرف زد تا از روی هوا حرف نسازند! به نظر می‌رسد، شيوه‌ی سرکوب یکدیگر در طول تاریخ ایران يک عکس عمل معکوس را باعث شده است، که يه صورت يکي از عوامل ناهشياری تازيخي همچنان صورت عمل مي‌گيرد.
به گفته پور سینا: نشان دوست نکو آنست که خطای تو را بپوشاند، تو را پند دهد و رازت را آشکار نسازد.

موریس آریایی
آگاهی بنیان رهایی است.
8-9-2013
........

No comments:

Post a Comment